Vandaag (14 mei 2021) is de ontvanger van PI3AMF in Leusden weer in gebruik genomen en werkt de repeater weer met 3 ontvangers.
PI6AMF is uitgeschakeld en krijgt een upgrade. Kortom, ze zijn even niet bruikbaar.
Website van RadioClub Amersfoort
Vandaag (14 mei 2021) is de ontvanger van PI3AMF in Leusden weer in gebruik genomen en werkt de repeater weer met 3 ontvangers.
PI6AMF is uitgeschakeld en krijgt een upgrade. Kortom, ze zijn even niet bruikbaar.
Vandaag 12-05-21 was de hoorzitting met Erik PE1RQF en Juristen van het Agentschap Telecom omtrent de verhoging met € 79,00 per Repeater voor het houden van toezicht van het Agentschap Telecom op de Amersfoortse Repeater’s.
Daar de BT houder van 2 Amersfoortse repeater’s bezwaar had aangetekend bij het Agentschap Telecom moest deze hoorzitting gehouden worden en werd dit telefonisch gedaan.

Erik PE1RQF heeft uitgebreid van de gelegenheid gebruik gemaakt om zijn bezwaren kenbaar te maken , waar er daarna over en weer wat vragen waren gesteld zijn en beantwoordt.
Aan het einde van de hoorzitting is er medegedeeld dat er met 4 weken een besluit wordt genomen.
Nadat vorige week een plaatje van het theoretisch bereik van PI6AMF was het te verwachten dat een actueel theoretisch bereik van PI2AMF en PI3AMF beschikbaar zou komen. Klik op de plaatjes voor een grotere versie van de plot. (Dank aan PE1RQF)
Sinds 2016 is de nieuwe repeater van PI6AMF op 23 cm actief. De vorige repeater was wel goed te horen maar niet altijd goed te werken. Dit kwam door de ongevoeligheid van de ontvanger.
De vernieuwde repeater heeft een voorversterker die er voor zorgt dat de ontvangstgevoeligheid is verbeterd. De ontvanger van het relais heeft geen AFC maar een vaste frequentie met een kristal in de oven. Mede door de scherpe filters in de ontvanger dient het uitgezonden signaal goed op frequentie te staan. Als het signaal niet helemaal goed op frequentie staat zit je snel in de flanken van het filter en gaat het relais niet goed open of klinkt het signaal vervormd. De zenders die wel goed op frequentie staan hebben daar uiteraard geen last van.