RCAMF bijeenkomst op maandag 22 juni 2026

De bijeenkomst van de RCAMF Groep op maandag 22 juni kreeg alweer iets van de oude gewoontes terug. Jan (PD0HGQ) was namelijk weer terug van vakantie. Rond 10.00 uur kwamen we elkaar weer tegen bij de loods.

Eerst werd de koffiemachine weer voorzien van nieuwe voorraad en werd er natuurlijk ook chocola gedronken. Daarna hebben we gezellig bijgepraat over Jan zijn vakantie. Vervolgens hebben we nog wat boodschappen gedaan om het een en ander aan te vullen, zodat er niets ontbrak. Meteen hebben we ook wat te eten voor onszelf gehaald.

In de middag maakten we een begin met het op orde brengen van een aantal zaken. Van de tafels met zitbanken die buiten stonden, waren er nog een aantal overgebleven. De buurman kwam al vragen van wie die tafels waren, want hij wilde er eigenlijk wel eentje overnemen. Daarom zijn we direct aan de slag gegaan met ontalger en de hogedrukspuit. Daardoor kwam er weer iets moois tevoorschijn.

                   

Rond 16.00 uur vonden we dat het mooi geweest was en besloten we de bijeenkomst van de RCAMF Groep lekker buiten te laten plaatsvinden; het was tenslotte warm genoeg. Een aantal tafels en stoelen werd naar buiten gebracht en, kijk eens aan, alles stond weer snel klaar.

Om 18.15 uur kwamen Adriaan (PA1LIO) en Jaap (PD5ISW) aan, en niet veel later ook Edwin (PA1EDL). Zo konden we nog even heerlijk genieten van het mooie weer. Meteen maakten we ook wat afspraken over onze trip naar de Ham Radio. Dit evenement vindt plaats in Friedrichshafen aan de Bodensee in Zuid-Duitsland. We gaan daar met een min of meer vaste groep bezoekers van de RCAMF naartoe.

Rond 19.30 uur werd het tijd voor wat verkoeling. Er was weer gezorgd voor waterijsjes, waarna we konden starten met de mededelingen.

Zo zijn er een paar 23 cm-zendontvanger zelfbouwpakketten besteld om te testen of we hier een project van kunnen maken, met als doel het gebruik van de 23 cm-repeater te bevorderen.

Ook bleek een ontvanger van de 2 meter-repeater uit Leusden defect te zijn.

Deze is voorlopig weer gerepareerd maar na de vakanties zullen er nog wat dingetjes aangepast worden.

Na de mededelingen konden we weer lekker met elkaar van gedachten wisselen. Carl (PD0MGX) was nog wat verbindingen aan het maken in de HF-hoek, aangezien we daar inmiddels ook het een en ander aan apparatuur hebben staan. Rient (PA3GXP) en Wim (PA0WST) hebben nog wat metingen gedaan aan het SWR-/vermogensbouwproject, dat niet volgens verwachting werkte.

Daarna was het alweer snel 22.30 uur. Tijd om alles op te ruimen en weer naar huis te gaan.

Dus, leest u dit en wilt u ook deelnemen aan een bruisende radiogroep, dan bent u op maandag 29 juni van harte welkom bij de RCAMF Groep.

De bijeenkomst vindt plaats bij Groeneveld, Vanadiumweg 20a in Amersfoort. U gaat door het hek en vervolgens helemaal naar achteren. De ruimte is open vanaf 19.00 uur en we sluiten de avond af rond 22.00 uur.

73,

Jan (PD0AUQ)

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *